Námesačný

Audiokniha Námesačný, ktorú napísal Sebastian Fitzek. Leon Nader už počas dospievania trpel poruchami spánku. Na svojich nočných výletoch sa dokonca občas správal násilnícky, preto sa musel podrobiť psychoterapeutickej liečbe. Námesačný človek vstane z postele, pohybuje sa po miestnosti s očami otvorenými dokorán, ale v skutočnosti hlboko spí. Vôbec nevníma svoje okolie, nevidí, hoci má otvorené oči, vráža do predmetov, môže spadnúť, nechtiac udrieť partnera či sám sa poraniť.

Vydavateľ: Publixing a Tatran
Autor: Sebastian Fitzek
Rozprávač: Peter Kočiš
Kategória: Thrillery
Dĺžka: 7:55 h
11,49 €

Leon Nader už počas dospievania trpel poruchami spánku. Na svojich nočných výletoch sa dokonca občas správal násilnícky, preto sa musel podrobiť psychoterapeutickej liečbe. Námesačný človek vstane z postele, pohybuje sa po miestnosti s očami otvorenými dokorán, ale v skutočnosti hlboko spí. Vôbec nevníma svoje okolie, nevidí, hoci má otvorené oči, vráža do predmetov, môže spadnúť, nechtiac udrieť partnera či sám sa poraniť. Leon dospel, stal sa architektom a oženil sa. Žil v presvedčení, že sa vyliečil, kým jedného dňa záhadne nezmizla jeho manželka a udalosti sa nedali do pohybu. Leon mal podozrenie, že jeho choroba nanovo prepukla. Aby zistil, ako sa správa v námesačnom stave, po dohode s lekárom si pripevnil na čelo kameru, ktorá sa aktivovala pri pohybe. Keď si na druhý deň pozrel záznam, zaskočil ho objav, ktorý ďaleko presahoval hranice jeho predstavivosti: jeho nočné Ja zostúpilo cez akési neznáme dvere do tmy... Sebastian Fitzek si tentoraz skutočne dal záležať. Nečakané zvraty zložitého deja nútia čitateľa, aby bol neustále v strehu. Autorova šoková terapia vyráža dych a človek miestami zapochybuje, či je to vôbec možné. Ozajstná výzva pre každého Fitzekovho obdivovateľa.„Pútavo vyrozprávaný triler skutočne stojí za prečítanie – najlepšie cez víkend alebo za jedinú noc pri kozube. Lebo zaspať môže byť riskantné.“ - www.crimi-couch.de „Celkom iste vám nehrozí, že by sa z vás stal námesačník, lebo maximálne napätie pri čítaní tejto knihy vám ani náhodou nedovolí zaspať. Príbeh plný nečakaných obratov vyvrcholí riešením, ktoré prekvapí aj skalných fanúšikov kriminálok. Na tomto mieste vás chceme výslovne varovať pred vedľajšími účinkami, napríklad temnými snami.“ - Westdeutsche Allgemeine Zeitung „Zásah do čierneho! Komu sa podarí len na jedinú minútu pustiť knihu z ruky, musí byť mimoriadne disciplinovaný. Najlepšie je urobiť si voľné popoludnie alebo večer a prečítať Námesačného na jeden záťah. Fitzekovi sa zase raz podarilo v najlepšej forme napísať knihu od prvej strany po poslednú, od prvého po posledné napínavé slovo.“ - www.booksection.de „Sústredenie na motívy z oblasti psychológie, čiže na stratu sebakontroly a neschopnosť odlíšiť pravdu od bludov, opäť raz dokazuje, že Sebastian Fitzek patrí v tomto „fachu“ k najlepším autorom a zaobíde sa aj bez krviprelievania.“ - www.culturmag.de

* ** *** **** *****

The Hunted (EN)

The Hunted (EN)