Tieňová sestra

Treba sa obetovať pre blízkych, no to neznamená, že sa musíš navždy vzdať svojej túžby. Po náhlej smrti milovaného otca – tajomného miliardára, ktorého jeho šesť dcér volalo tatko Slaný, sa jedna z nich, Star D'Aplièse, ocitne na životnej križovatke. Otec adoptoval svoje dcéry z rozličných kútov sveta.

Vydavateľ: Publixing a Tatran
Autor: Lucinda Riley
Rozprávač: Zuzana Jurigová Kapráliková
Kategória: Romantika
Dĺžka: 22:12 h
14,45 €

Treba sa obetovať pre blízkych, no to neznamená, že sa musíš navždy vzdať svojej túžby. Po náhlej smrti milovaného otca – tajomného miliardára, ktorého jeho šesť dcér volalo tatko Slaný, sa jedna z nich, Star D'Aplièse, ocitne na životnej križovatke. Otec adoptoval svoje dcéry z rozličných kútov sveta. Každej z nich zanechal indíciu, podľa ktorej sa môžu dopátrať skutočného pôvodu, no Star – najzáhadnejšia zo sestier – sa zdráha vykročiť z bezpečia nerozlučného vzťahu so svojou sestrou CeCe. V zúfalstve sa rozhodne nasledovať prvú stopu, čo jej zanechal otec. Tá ju zavedie do londýnskeho antikvariátu a otvorí jej cestu do celkom iného sveta... Sto rokov pred týmito udalosťami sa tvrdohlavá a nezávislá Flora MacNicholová zaprisahala, že sa nikdy nevydá. Je šťastná a vo svojom domove v krásnej Jazernej oblasti, kde žije neďaleko svojho idolu, slávnej spisovateľky Beatrix Potterovej, sa cíti bezpečne. Okolnosti, ktoré nemôže ovplyvniť, ju zavedú do Londýna, do rodiny jednej z najznámejších dám salónov edwardovskej spoločnosti Alice Keppelovej. Flora musí voliť medzi vášnivou láskou a povinnosťou k rodine, no zistí, že je iba pešiakom v hre – a pravidlá tej hry poznajú iba iní — až kým jej stretnutie so záhadným džentlmenom neodhalí odpovede na otázky, po ktorých celý život pátrala. Čím viac sa Star dozvedá o Florinom obdivuhodnom živote, tým väčšmi je odhodlaná vykročiť na cestu objavovania, až napokon vystúpi zo sestrinho tieňa a otvorí sa novému životu. „Lucinda Rileyová vie majstrovsky rozvinúť zápletku...Táto dejovo rozkošatená kniha má svižný spád a číta sa neuveriteľne ľahko, hýri fascinujúcimi postavami a ponúka provokatívny pohľad na eduardovskú spoločnosť. Paralelný príbeh dvoch hlavných postáv je nápaditý, dômyselný a strhujúci.“ - HISTORICAL NOVEL SOCIETY „Ideálne čítanie pre fanúšikov Downton Abbey a historických románov Kate Mortonovej a Kristin Hannah. Perfektná kniha, s ktorou sa usadíte v pohodlnom kresle a vydáte sa na cestu sviežou zelenou anglickou krajinou, aby ste preskúmali život a lásky britskej aristokracie.“ - DAILY MAIL „Opisy miest a prírody sú také malebné a sugestívne, až máte dojem, akoby vás tam autorka fyzicky preniesla... je to výpravná cesta epických rozmerov.“ - THE BOOK TRAIL „Impozantný výskum, bohaté historické detaily, úchvatná schopnosť oživiť dávne časy a miesta a obdivuhodná imaginatívnosť charakterizujú rozsiahlu ságu plnú romantiky, vášne, záhad, tajomstiev, nešťastnej lásky a okúzľujúcich miest... Veľkolepé pokračovanie veľkolepej série...“ - LANCASHIRE EVENING POST „V tejto napínavej knihe ledva stíhate obracať stránky, je plná romantiky a dramatických zvratov.“ - DAILY MAIL „Tento pôvabný fascinujúci príbeh o sebaobjavovaní a láske... možno čítať ako samostatnú knihu. Bude sa páčiť najmä čitateľom obľubujúcim romány z eduardovského obdobia a všetkým, čo milujú štýl Jane Austenovej.“ - LIBRARY JOURNAL

* ** *** **** *****

Summer at the Little French Cafe (EN)
From Pasta to Pigfoot: Second Helpings (EN)